zaterdag 24 mei 2014

Schoen met houtskool



Voor het vak beeld kregen we als opdracht  een schoen te tekenen met houtskool.  We moesten zo realistisch mogelijk na te tekenen met de slagschaduw. Meteen een test of natekenen behoorde tot een van onze kwaliteiten. Ik vond dit best moeilijk.

Maar eens begonnen lukte het wel, we moesten de schoen met houtskool

Hoe ging ik te werk?
Ik nam twee blaadjes, op het ene tekende ik en op het andere blad zette ik de schoen zodat ik de schaduw kon zien (dit was dan makkelijker om na te tekenen).
Eerste zette ik de schoen voor me op het witte blad en tekende ik de omtrek op mijn tekenblad.
Als volgt tekende ik de schaduw en werkte verder de details af.

Niet eenvoudig maar toch leuk om te doen. Hieronder vind je het resultaat van mijn tekening:













Geen opmerkingen:

Een reactie posten